Domov / Avto oprema / Servisiranje in vzdrževanje – OBD (on-board diagnoza)

Servisiranje in vzdrževanje – OBD (on-board diagnoza)

Objavljeno

OBD_header_SI

OBD – diagnoza vozil

OBD je kratica za on-board diagnozo. S tem je mišljen elektronski sistem, ki je vgrajen v vozilo. OBD 2 ali OBD II je OBD-sistem druge razvojne stopnje.
OBD izvira iz ZDA – natančneje iz zvezne države Kalifornija. Za zmanjšanje vedno večje onesnaženosti zraka v metropolah Los Angeles in San Francisco, ki jo je povzročal promet vozil, je pristojni organ že leta 1988 uvedel strožje mejne vrednosti emisij za vozila z bencinskim motorjem z zahtevo po dodatnem lastnem nadzoru nad vozili. Ta določila so leta 1994 prevzele tudi vse druge zvezne države. Leta 1996 je v celotnih ZDA začel veljati OBD 2 – z nadaljnjim znižanjem mejnih vrednosti. Evropske države so OBD 2 prevzele v letu 2001 pod imenom OBD ali EOBD.

Standardizacija prvič omogoča enoten sistem diagnosticiranja za skoraj vsa vozila na svetu. V nasprotju s pogosto domnevo, ta standardizacija ne obsega samo podatkov, ki so relevantni za izpušne pline, temveč celotno elektroniko.

“D” v kratici “OBD” pomeni diagnozo. OBD 2/EOBD je s tem pripomoček za servisiranje in služi zaznavanju napak pri današnjih sodobnih vozilih. Brez primernega orodja (diagnostična naprava, skener, orodje za skeniranje) to sicer skorajda ni možno. Vendar pa OBD ni sistem za manipulacijo tahometra ali povečanje zmogljivosti, kot pogosto narobe zatrjujejo neresni ponudniki.

OBD1

 

• Neprekinjen nadzor nad vsemi komponentami, ki so relevantne za izpušne pline
• Sprotno beleženje in sporočanje bistvenih povečanj emisij med celotnim časom delovanja vozila
• Zagotavljanje trajno nizkih emisij izpušnih plinov
• Zaščita komponent, npr. katalizatorja pri neuspešnih vžigih
• Shranjevanje podatkov ob nastopu napak
• Razpoložljiv vmesnik za odčitavanje shranjenih podatkov in trenutnih podatkov med delovanjem

 

  Avtomobilski testerji, merilniki in OBD-skenerji>>

Ali ima moje vozilo OBD 2?

V ZDA je od 01.01.1996 predpisana uporaba OBD 2 za vsa nova vozila. V EU je bil za nova vozila z Ottovim motorjem s 01.01.2001 s standardom EURO-3 uveden OBD 2 pod imenom EOBD. Za osebna vozila z dizelskim motorjem je bil EOBD uveden s 01.01.2003, za tovornjake pa s 01.01.2005.
Evropska vozila imajo OBD 2 v naslednjih primerih:

• ko imajo na voljo vtič v skladu s shemo na spodnji sliki in
• ko je v dokumentaciji vozila vnesen razred škodljivih snovi “EURO-3″ali višji.

OBD2

Zatič 2 – vodilo J1850 + Zatič 10 – vodilo J1850                                                 Zatič 10 – vodilo J1850
Zatič 4 – masa vozila Zatič 14 – CAN Low (J-2284)                                            Zatič 14 – CAN Low (J-2284)
Zatič 5 – masa signala Zatič 15 – izhod ISO 9141-2 L                                          Zatič 15 – izhod ISO 9141-2 L
Zatič 6 – CAN High (J-2284) Zatič 16 – napetost akumulatorja (+)                      Zatič 16 – napetost akumulatorja (+)
Zatič 7 – izhod ISO 9141-2 K

Vtič se ponavadi nahaja pod armaturno ploščo ali pod pepelnikom. Vsi zatiči vtiča niso zasedeni. V odvisnosti od uporabljenega protokola nadaljnja vtična mesta morda niso zasedena s kontaktnimi zatiči.

Pri evropskih vozilih z Ottovim motorjem od leta izdelave 2000 naprej je na voljo ta rumeni prikaz za napako (MIL).

OBD3

 

 

Ta prikaz za napako se aktivira pri napačnem delovanju. Če gre samo za začasno napačno delovanje, potem po 3 ciklih vožnje (vžig, vožnja, izklop vžiga) brez pojava napake prikaz spet izgine. Vendar pa se pomnilnik napak v krmilni enoti izbriše šele po 40 ciklih delovanja brez napake.

Kaj je OBD 3?

V ZDA že razvijajo naslednika – OBD 3. Razlog za načrtovano uvedbo je ta, da opozorilni prikaz (za napako) številni vozniki preprosto ignorirajo. Tako se lahko ljudje do dve leti (do naslednjega tehničnega pregleda) vozijo z okvarjenim vozilom. OBD 3 bi pristojnemu organu z brezžično tehnologijo ali prek satelita samodejno javljal okvare in kode napak skupaj s številko šasije vozila (VIN), organ pa bi nato lastnika pozval k temu, da v določenem roku popravi vozilo. Ta tehnologija že obstaja, v ZDA pa trenutno razpravljajo o posledicah.
Za vozila z OBD 3 bi tako odpadla splošna obveza za letni ali dvoletni pregled vozil.

Imate vprašanje?

Vaše ime (obvezno)

Vaša e-pošta (obvezno)

Zadeva

Vaše sporočilo

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Gor

Z nadaljnjo uporabo spletne strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več o piškotkih

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close